Două Boeing 747-8 ale Lufthansa ar urma să ajungă la armata americană, cel mai probabil din cauza întârzierilor cu înlocuirea actualului Air Force One.

Compania aeriană germană Lufthansa se pare că ar fi încheiat o tranzacție pe care nu a putut-o refuza, potrivit informațiilor dezvăluite de cunoscutul analist din aviație JonNYC pe platforma X, care susține că transportatorul german vinde două aeronave Boeing 747-8 către Forțele Aeriene ale Statelor Unite. Se zvonește că Lufthansa va supraveghea retragerea relativ rapidă a acestor două aeronave din flota sa.

În prezent, Lufthansa operează o flotă de 19 aeronave Boeing 747-8 și este una dintre cele trei companii aeriene comerciale din lume care încă le utilizează pentru servicii regulate de transport de pasageri (celelalte două fiind Korean Air și Air China). Până acum, Lufthansa nu a dat semne că ar dori să renunțe la aceste aeronave relativ noi, astfel încât zvonul că două avioane sunt destinate Statelor Unite atrage atenția multora.

Auf Wiedersehen 747-8

Mulți analiști au început să descifreze ce s-ar putea întâmpla, unii sugerând că această tranzacție ar putea fi cumva legată de întârzierile cu înlocuirea actualului Air Force One. Donald Trump, președintele Statelor Unite, a criticat de mult vreme actualele aeronave modificate 747-200, susținând că acestea nu mai sunt adecvate scopului inițial.

Forțele Aeriene ale SUA au în prezent o comandă pentru două noi avioane 747-8 care urmează să fie fabricate de Boeing. Recent, s-a dezvăluit că acestea vor fi amânate până la jumătatea anului 2028, cel mai devreme, o dată la care actualul președinte probabil nu va mai putea zbura cu ele în calitate de comandant suprem.

D-ABYD și D-ABYG

Cu doar 19 aeronave Boeing 747-8 active în flota Lufthansa, decizia de a renunța la două dintre ele va reduce flota companiei aeriene la doar 17 aeronave 747-8. Lufthansa este un client de lungă durată al „Reginei cerului” și, până în prezent, nu a dat niciun indiciu cu privire la vreun plan de a renunța la aceste aeronave. Compania aeriană a început deja modernizarea acestor avioane emblematice, iar configurația lor ridică unele semne de întrebare.

Cele două avioane care sunt acum destinate Forțelor Aeriene ale SUA poartă înmatricularea D-ABYD (care vor pleca până în ianuarie 2026) și D-ABYG (care vor pleca în a doua jumătate a anului 2026).

Ambele aeronave, care zboară pentru compania aeriană germană de mai bine de un deceniu, sunt propulsate de patru motoare General Electric GEnx-2B67 și constituie coloana vertebrală a operațiunilor pe distanțe lungi ale transportatorului.

Mecklenburg-Vorpommern și Baden-Württemberg

La fel ca multe alte companii aeriene, Lufthansa a numit aceste două aeronave după orașe și state germane. D-ABYD poartă numele Mecklenburg-Vorpommern, un stat situat în nordul Germaniei, de-a lungul coastei Mării Baltice. D-ABYG este pentru Baden-Württemberg, un stat din sud-vestul țării, unde se află Pădurea Neagră.

Lufthansa reconfigurează în prezent flota sa de Boeing 747-8 cu cabine Allegris. Aceste modernizări vor începe în 2025 și includ adăugarea de suite private pe puntea inferioară. La etajul superior, aeronava a păstrat pentru moment vechea configurație a clasei business și se așteaptă să fie reînnoită odată cu noile scaune de clasa întâi în 2027 sau 2028. Acest lucru înseamnă că, în prezent, compania aeriană va oferi o experiență de clasă business pe două niveluri pe același zbor.

Deși speculațiile pot continua, merită menționat faptul că transportatorul german nu a confirmat încă dacă această mișcare va avea loc, iar JonNYC a precizat foarte clar pe pagina sa X că acestea sunt doar zvonuri și că nu are nicio confirmare dacă este vorba de fapt sau ficțiune. Fără îndoială, în urma acestor afirmații, aeronava va fi urmărită cu interes de pasionații de aviație pentru a vedea unde vor ajunge aceste jumbo jet-uri iconice.

Pe scurt

  • Lufthansa ar vinde două aeronave Boeing 747-8 către Forțele Aeriene ale SUA, potrivit zvonurilor din industrie, tranzacția fiind posibil legată de întârzierile cu înlocuirea Air Force One.
  • Cele două avioane destinate vânzării sunt D-ABYD (plecare ianuarie 2026) și D-ABYG (plecare a doua jumătate 2026), ambele fiind propulsate de patru motoare GEnx-2B67.
  • Lufthansa confirmă retragerea a două aeronave 747-8 ca parte a strategiei de modernizare a flotei, dar refuză să comenteze identitatea cumpărătorului.
  • Compania germană operează în prezent 19 avioane Boeing 747-8 și este una dintre cele doar trei companii aeriene din lume care încă le folosesc pentru servicii regulate de pasageri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.