Operatorul aerian low-cost din Europa Centrală a demarat negocieri critice pentru accesul la motoare de rezervă și sloturi de revizie tehnică, în contextul perturbărilor cauzate de problemele tehnice ale motoarelor Pratt & Whitney.

Compania aeriană low-cost din Europa Centrală Wizz Air poartă discuții cruciale privind planurile de contingență și întreținerea motoarelor, în cadrul unei licitații pentru selectarea motoarelor pentru aproape 180 de aeronave.

Operatorul aerian anunță că negocierile – referitoare la sloturi suplimentare pentru revizia tehnică și accesul sporit la motoare de rezervă – se vor încheia până la sfârșitul lunii iunie.

Wizz Air precizează că licitația pentru motoarele destinată a 177 de aeronave Airbus A321neo acoperă „considerente importante” privind suportul pentru motoarele aeronavelor.

Compania aeriană se confruntă în continuare cu perturbări considerabile ca urmare a lucrărilor de remediere la motoarele Pratt & Whitney PW1100G cu turboventilator cu transmisie prin angrenaj.

Aceasta se așteaptă ca aproximativ 34 dintre aeronavele sale să rămână imobilizate la sol până la sfârșitul lunii septembrie a acestui an din cauza problemelor cu motoarele.

Wizz Air menționează în raportul financiar pentru întregul an fiscal 2024-25 că numărul aeronavelor imobilizate la sol este în scădere – de la 42 la sfârșitul lunii martie la 37 la începutul lunii mai –, însă profitul operațional a scăzut cu peste 60%, ajungând la 167,5 milioane de euro (191 milioane de dolari).

„În ciuda lipsei de productivitate a flotei imobilizate, am înregistrat cu succes al doilea an consecutiv de profitabilitate”, a declarat directorul executiv Jozsef Varadi.

„Numărul de aeronave imobilizate va începe să scadă atât în termeni absoluți, cât și relativi, motiv pentru care am ajuns la un punct de transformare.”

Transportatorul afirmă că a întâmpinat „provocări semnificative”, cu o medie de 44 de aeronave imobilizate în perioada 2024-2025, echivalentul a aproape 20% din flotă.

Cu toate acestea, îmbunătățirea utilizării aeronavelor operaționale și folosirea contractelor de wet leasing au ajutat transportatorul să mențină capacitatea la un nivel constant.

Pe parcursul anului, Wizz Air a primit, de asemenea, 26 de noi aeronave A321neo și 14 motoare de rezervă, ceea ce i-a permis să „atenueze o parte din impact”.

Wizz Air estimează în continuare că durata medie de revizie tehnică pentru repunerea în serviciu a motoarelor este de 300 de zile.

Proporția flotei scoase din serviciu este însă în scădere, pe măsură ce numărul aeronavelor imobilizate la sol se reduce și compania aeriană se extinde odată cu livrările Airbus.

Wizz Air anunță că programul de livrare Airbus pentru 138 de aeronave A321neo, care urmează să fie livrate în următorii trei ani, a fost modificat în ianuarie. Livrările vor extinde flota de la 231 de aeronave la 305 în martie 2028, față de previziunile anterioare de 380.

Pe scurt

  • Licitație strategică: Wizz Air negociază achiziția de motoare pentru 177 aeronave Airbus A321neo, cu accent pe accesul la motoare de rezervă și sloturi suplimentare pentru revizia tehnică.
  • Impact financiar semnificativ: Profitul operațional al companiei a scăzut cu peste 60% la 167,5 milioane euro în anul fiscal 2024-25, din cauza imobilizării unei medii de 44 de aeronave.
  • Criză tehnică persistentă: Aproximativ 34 de aeronave vor rămâne la sol până în septembrie din cauza problemelor cu motoarele Pratt & Whitney PW1100G, cu o durată medie de reparație de 300 de zile.
  • Revizuire planuri expansiune: Programul de livrare Airbus a fost modificat, reducând ținta de flotă pentru martie 2028 de la 380 la 305 aeronave, o diminuare de aproape 20%.
  • Măsuri compensatorii: Utilizarea contractelor de wet leasing și primirea a 26 aeronave noi A321neo au permis menținerea capacității operaționale constante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.