Compania aeriană estimează o reducere suplimentară de 4% a emisiilor prin reforma controlului traficului aerian, 2% prin eficientizarea operațională și 13% prin eliminarea emisiilor de carbon
Wizz Air a plasat combustibilii durabili pentru aviație în centrul strategiei sale de decarbonizare, exprimându-și îngrijorarea că eforturile industriei de a atinge obiectivul zero emisii nete sunt în pericol de a eșua.
Operatorul aerian susține că foaia sa de parcurs către zero emisii nete „oferă o cale realistă”, concentrându-se pe trei piloni principali: combustibili durabili pentru aviație, tehnologia aeronavelor și modernizarea managementului traficului aerian.
Conform datelor prezentate de companie, combustibilul aviatic durabil va reprezenta 53% din eforturile de decarbonizare ale Wizz Air, în timp ce 21% vor proveni din progresele tehnologice în domeniul aeronavelor și al motoarelor.
Un procent suplimentar de 7% din reducerea emisiilor de carbon va fi obținut prin programul de reînnoire a flotei.
Yvonne Moynihan, director corporativ și responsabil ESG al Wizz Air, avertizează însă că „ritmul actual al schimbărilor nu este suficient” pentru atingerea obiectivelor climatice.
Compania aeriană susține că eforturile industriei de a atinge ținta de zero emisii nete până în 2050 se îndepărtează de la cursul stabilit, argumentând că realizarea acestui obiectiv depinde în mare măsură de industrializarea tehnologică, un proces care încă nu s-a materializat.
Strategia Wizz Air pune „un accent mai mare” pe combustibilii durabili pentru aviație – spre deosebire de „tehnologiile nedovedite și compensarea emisiilor” – comparativ cu alte companii aeriene din sector, precizează operatorul.
Acești combustibili reprezintă „piatra de temelie” a strategiei și „cel mai important instrument” pentru decarbonizare, subliniază compania, însă producția rămâne limitată, iar prețurile sunt necompetitive pentru un transportator cu costuri reduse.
„Avem nevoie de acțiuni concrete, nu doar de ambiții”, afirmă Moynihan. „De aceea, facem apel la guverne, autorități de reglementare și industria combustibililor să conștientizeze realitatea tranziției în aviație și să implementeze schimbările care vor face posibilă atingerea obiectivului de zero emisii nete.”
Operatorul aerian presează guvernele să crească producția de combustibili durabili și să introducă stimulente pentru a reduce diferența de preț față de combustibilii convenționali.
Wizz Air subliniază că angajamentul de a remedia situația nu reprezintă „doar o necesitate ecologică”, ci o „necesitate strategică” pentru sectorul aviației europene, dacă se dorește atingerea sustenabilității, competitivității și rezilienței pe termen lung.
Pe lângă decarbonizarea atribuită combustibililor, motoarelor și tehnologiei, compania aeriană urmărește o reducere suplimentară de 4% prin reforma controlului traficului aerian, 2% prin eficientizarea operațională și 13% prin eliminarea emisiilor de carbon.
Știrea pe scurt
- Wizz Air și-a centrat strategia de decarbonizare pe combustibilii durabili pentru aviație, care vor reprezenta 53% din eforturile totale de reducere a emisiilor.
- Progresele tehnologice în domeniul aeronavelor și motoarelor (21%), reînnoirea flotei (7%), reforma controlului traficului aerian (4%), eficientizarea operațională (2%) și eliminarea emisiilor de carbon (13%) completează planul companiei.
- Producția limitată și prețurile necompetitive ale combustibililor durabili pentru aviație reprezintă obstacole majore pentru transportatorul low-cost.
- Operatorul aerian solicită guvernelor și autorităților de reglementare acțiuni concrete pentru creșterea producției și introducerea de stimulente fiscale.