Născut pe 1 noiembrie 1905, la București, într-o veche familie aristocrată, prințul Constantin Cantacuzino – alintat de mama sa „Bâzu”, poreclă care avea să-l însoțească întreaga viață – a manifestat încă de mic aptitudini pentru numeroase sporturi, câștigând mai multe trofee naționale și internaționale.
Atracția sa pentru aviație era inevitabilă, astfel că, la 27 de ani, s-a înscris la o școală privată de aviație din București-Băneasa, condusă de ruda sa, Ioana Cantacuzino. Demonstrând un talent remarcabil, „Bâzu” a obținut licența de pilot „turism” clasa întâi după doar două săptămâni de cursuri! În august 1933, a trecut la nivelul următor – licența clasa a doua, iar doi ani mai târziu a obținut licența de pilot de transport multimotor, devenind angajat al companiei aeriene naționale LARES.
Pasionat al aviației și cu resurse financiare substanțiale, Cantacuzino și-a achiziționat primul avion privat – un biplan Fleet F-10D produs în Statele Unite – în același an. Avea să dețină și altele, inclusiv modele Caudron, Fleet, ICAR și Bücker, care l-au ajutat să acumuleze experiență importantă în zboruri de lungă distanță și acrobație aeriană. De fapt, a devenit atât de priceput la aceasta din urmă încât a câștigat campionatul național de acrobație aeriană al României în 1939. Putem spune fără exagerare că „Bâzu” a fost, fără îndoială, cel mai important pilot român al anilor 1930.
~~~ Va Urma ~~~